Tallers de Sexualitat i afectivitat
Mestres i Professorat
Mestres i professorat
En el projecte Sexualitat Sana, facilitem al professorat responsable de l’activitat un document d’orientacions que te com a finalitat principal optimitzar el temps disponible de treball amb l’alumnat, de tal manera que l’activitat tingui un bon rendiment pedagògic malgrat les limitacions de temps pròpies d’aquest tipus d’accions educatives, no sigui una activitat puntual, i es generi un treball de continuïtat.
Si participeu en el projecte i malgrat tot no teniu aquests dossiers, els podeu demanar a les persones que coordinen el projecte en el vostre centre, o a tallers@iesp.cat i us els faren arribar.
En el dossier d’orientacions s’inclouen breus propostes per treballar Abans, Durant i Després de la realització de cada taller.
Orientacions a tenir en compte ABANS de la realització del taller
De manera general, demanem que uns dies abans de la realització del taller, el professorat pugui informar als alumnes de les característiques i continguts del taller (títol, continguts, durada, etc), de tal manera que puguin pensar en quines qüestions o dubtes voldrien plantejar.
En el cas concret de cada taller, s’ofereixen breus propostes d’aspectes a treballar relacionats amb els continguts que es treballaran durant la realització del taller, ja que això ajuda a poder seguir el fil del taller sense haver de desviar-se per respondre dubtes que no acaben de correspondre al contingut del taller.
Aquesta darrera qüestió és important, ja que permet al tutor/a fer una certa detecció de temes o aspectes d’especial interès pels alumnes. Si un cop feta aquesta detecció d’interessos la vol avançar al professional que farà el taller, pot enviar una nota a: tallers@iesp.cat
Orientacions a tenir en compte DURANT la realització del taller
La presencia o no del tutor/a al llarg del taller, entenem que és una qüestió a decidir per a cada tutor/a en funció del seu propi criteri.
Malgrat això, recomanem: Que el tutor/a faci la presentació del taller i de la professional que el farà, que es quedi al voltant de 10 minuts per tal de verificar que l’activitat es desenvolupa correctament, i que a partir d’aquí decideixi si es queda o se’n va. Es demana també, si és possible, que el tutor/a estigui en el moment de la finalització de l’activitat.
Orientacions a tenir en compte DESPRÉS del taller
Un cop finalitzada l’activitat, seria força interessant que el tutor/a:
- Faci una valoració conjunta amb els alumnes de com ha anat el taller
- És important evitar que l’alumnat es quedi amb la sensació de que s’ha tocat el tema un dia i ja està.
- En aquest sentit, proposem un seguit d’activitats que és podrien realitzar per continuar treballant continguts relacionats amb l’eix central del taller.
Si teniu dubtes, contacteu amb nosaltres
Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella
- Gran Via de les Corts Catalanes, 617, 3-3 08007 Barcelona
- tallers@iesp.cat
- 644 280 352
- 644 280 352
- www.iesp.cat
Diputació de Barcelona - Sevei de Salut Pública
- Pg. de la vall d'Hebrón, 171. Recinte Mundet - Edifici Serradell Trabal, 2a planta 08035 Barcelona
- s.salutp@diba.cat
- 934 022 468
- Salut Pública